kaal?

6 april 2022 - Porto, Portugal

Waar waren we gebleven…? Coimbra. Jullie hebben de foto’s al kunnen bekijken van dit prachtige stadje. Vooral de oude universiteit (en zijn bibliotheek) was indrukwekkend, al deden we er eeuwen over om de plek te vinden waar de tickets werden verkocht. Precies een week later waren we samen met Cecilia en Carl in Guimaraes. Een stadje niet heel ver van Porto met een oud kasteel en een mooi centrum. Zo zien we nog eens wat van de omgeving.

De maandag na Coimbra ging ik me laten knippen door een kapster die geen Engels sprak. Na te gebaren met mijn handen tot welke lengte ik het geknipt wilde hebben hield ik mijn hart vast dat ik niet kaal terug zou komen. Verder stond deze week in het teken van de feestjes van de faculteit engineering. Lachen, maar vermoeiend.

Het weer is eindelijk beter dan in Nederland. We konden het slecht verdragen dat het een tijdje terug andersom was. Op mijn telefoon kreeg ik allemaal filmpjes binnen van mijn huisgenoten op het dakterras in de zon terwijl het hier regenden en we de dagen voornamelijk binnen doorbrachten. Dat is niet de bedoeling! Nu kunnen we gelukkig weer dagen op het strand doorbrengen en ontstaat er een lekker bruin kleurtje op onze gezichten. En in Nederland sneeuwt en regent het. Fiew…

Roos, mijn zus, is twee weken in porto. De dagen zijn een afwisseling tussen afspreken met haar, uni, samen eten en borrelen met huisgenoten, chillen in het park met klasgenoten, strand, uitgaan, wandelen en lezen. Niks mis mee.

Afgelopen weekend waren we uitgenodigd bij Beatriz, een van onze Portugese klasgenoten. Konden we ons even een echte local voelen. Vooral omdat haar vriendinnen geen Engels spraken.

Nu is het bijna paasvakantie en over een paar dagen vertrekken we naar Lissabon en Faro. Daar horen jullie de volgende blog vast van alles over! Tot dan :)

1. Inez:
    6 april 2022
    Wel mooi, naar Coimbra, daar zijn wij de vorige keer in Portugal nog niet geweest en staat nu uiteraard op ons lijstje.
  2. Geert:
    6 april 2022
    Hebben jullie nog tijd voor de serieuze dingen? 😉
    Fijn om te lezen ! 😘 lieve groetjes
  3. Thea Van Riel:
    6 april 2022
    Leuk Cato en Machteld, jullie hebben het goed dat is duidelijk. We zien elkaar snel!
  4. Anne:
    7 april 2022
    Wat een gezellige blog Machteld. Tijdens alle feestjes wordt er misschien ook portugees gesproken: een aanrader. Al die communicatie is zo leuk en handig.veel reisplezier weer. Groetjes Anne